På Horze vill vi göra det så enkelt och bekvämt som möjligt att returnera varor. Nedan hittar du allt du behöver veta om vår returprocess.
Vår returpolicy
Vi erbjuder dig en frivillig returperiod på 60 dagar från leveransdatum. Detta ger dig flexibiliteten att prova ditt köp hemma i lugn och ro.
*För beställningar som görs mellan den 24 november 2025 och den 15 december 2025 förlänger vi frivilligt vår returfrist till 60 dagar.
Kostnader för retur
För varje retur tillkommer en fast avgift på 25 kr per order kommer automatiskt att dras av från din återbetalning.
Skick på returnerade varor
Observera att vi endast kan ta emot varor som är oanvända, oskadade och i sitt ursprungliga skick. För mer information, vänligen se vår Villkor & bestämmelser.
Hur du registrerar och skickar din retur
- Logga in på din kundkonto.
- Öppna din orderöversikt och välj den order som du vill returnera.
- Registrera de artiklar som du vill skicka tillbaka.
- När du har registrerat dig kommer du att få din returetikett via e-post.
- När du har fått detta e-postmeddelande kommer din returetikett också att finnas tillgänglig för nedladdning när som helst i din orderöversikt.
- Packa dina varor säkert och fäst returetiketten på ditt paket.
När din retur har registrerats kommer du också att få ytterligare information om hur du förbereder och skickar ditt paket på rätt sätt.
Viktiga tips inför din retur
- Be alltid om ett kvitto med spårningsnummer när du lämnar in ditt paket. Spara detta kvitto tills din retur har behandlats fullständigt.
- Returer behandlas vanligtvis inom 1-2 veckor efter att ha anlänt till vårt lager. Så snart din retur har slutförts kommer vi att meddela dig via ett separat bekräftelsemail.