VILLKOR


ALLMÄNT



Följande villkor gäller för alla order gjorda av kunden på Horze webbplats.

Genom att använda Horze webbplats eller genom att registrera en order på Horze webbplats (www.horze.se), accepterar kunden de villkor som nämns nedan. Innan en order kan registreras måste kunden försäkra sig om att ha läst och förstått villkoren.

När kunden registrerar en order på Horze webbplats, försäkrar kunden att denne är över 18 år. Kunder under 18 år måste, om detta begärs av säljaren, uppvisa en skriftlig tillåtelse om att få göra ett online-köp. Kunden förbinder sig att sanningsenligt informera om alla betalnings-, kontakt- och personuppgifter och ansvarar för att ge aktuell och korrekt information till säljaren.

Kunden ansvarar för att betalningsmedel som används (kreditkort, Paypal-konto osv) är hans/hennes, och att beställaren har rätt att använda den specifika betalningsmetoden. Ett betal-/kreditkort eller bankkonto måste ha tillräckliga medel för att täcka det totala orderbeloppet. Säljaren förbehåller sig rätten att kontrollera kreditvärdighet och angiven betalningsinformation innan leverans av ordern. Horze är inte skyldig att erbjuda hela utbudet av betalningsmetoder för kunden.

Horze ansvarar inte för en order som gjorts med falsk identifiering, genom användning av en annan kunds konto eller av andra oärliga skäl.

Utseendet på produkter och tjänster på Horze webbplats under en viss tid, garanterar inte att produkten eller tjänsten alltid är tillgänglig. Vi förbehåller oss rätten att när som helst upphöra med en produkt.

Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor utan förvarning. Villkoren som går att se vid köptillfället gäller för ordern vid ordererläggandet.

Kunden får en orderbekräftelse vid ordererläggande online. Om kunden har beställt en produkt med broderi, ansvarar kunden för att kontrollera att uppgifterna är korrekta. Orderbekräftelsen bör kontrolleras ordentligt efter ordererläggandet och kunden ska begära omedelbar korrigering om detta behövs. Ändringar kan ske så länge ordern ännu inte har plockats eller skickats. Horze ansvarar inte för förändringar som inkommit för sent efter det att ordern har godkänts.



VARUMÄRKEN OCH UPPHOVSRÄTT



Upphovsrätt och immateriella rättigheter avseende alla tjänster, inklusive (utan begränsningar) alla program, grafiskt innehåll och skriftlig information tillhör Horze som reserverar alla rättigheter till sig själv.

Horze, Horze-logo och alla andra varumärken som används i webbutiken tillhör antingen Horze eller andra varumärkesägare. Dessa varumärken får inte kopieras och användas utan tillstånd från Horze. Alla varumärken eller andra märken som används på webbplatsen tillhör sina respektive ägare.

Copyright © 2019 Horze International GmbH. Alla rättigheter förbehålles.

 

PRISER OCH FRAKTKOSTNADER


Priserna som visas i vår webbutik inkluderar moms men inte fraktkostnader. Våra nuvarande fraktkostnader är:
 

Fraktkostnader i Sverige från ett ordervärde på 790 kr - 0,00 kr - fri leverans

Fraktkostnader i Sverige vid ett ordervärde på 790 kr - 59 kr
 

Alla order beställda från Horze webbutik sänds inom 2-3 arbetsdagar efter det att ordern är slutförd. Vi behåller oss rätten till fördröjningar under högsäsong och kampanjer. Order med broderi tar 1-3 extra dagar att behandla. Observera att det inte går att leverera till boxadresser.

* Flera av produkterna beställs från en partner, vilket påverkar leveranstiden. Läs mer om leveranstiden som anges på varje produktsida samt i kassan, för den förväntade leveranstiden.

Kampanjer med fri frakt gäller endast för leverans till MyPack-stationer. Kunden bör vara beredd på att betala en extra avgift, som visas varukorgen, om kunden vill ha hemleverans eller väljer att betala kontant vid leverans. Fri frakt gäller inte produkter med extra fraktkostnad, till exempel vagnar och större produkter som transportprodukter för husdjur. Om en produkt har särskilda fraktkostnader, anges detta på produktsidan.

Om ett tydligt prissättningsfel har skett (vilket innebär att kunden ska inom ramen för konsumenträttigheter förstå felet), förbehåller sig säljaren rätten att annullera en order och inte sälja produkten med felaktigt pris.


LEVERANS


Den förväntade leveranstiden till Sverige och leveransmetoden för ordern visas i kassan. Kunden ska vara medveten om att det på Horze webbplats finns partnerprodukter som har längre leveranstid. Vid beställning av en eller flera sådana produkter, förlängs leveranstiden för hela ordern. Leveranstiden presenteras tydligt på varje produktsida samt i kassan.

Den genomsnittliga leveranstiden är 2-3 arbetsdagar.

Order med broderi har 1-3 dagars längre leveranstid.

BETALNINGSMETODER

Följande betalningsmetoder är tillgängliga i webbutiken:

  • Klarna Checkout (inklusive VISA, MasterCard, och andra betalningsmetoder)
  • Paypal

Klarnas betalningsalternativ

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

  • Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här .
  • Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
  • Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
  • Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här .

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy .


ANNULLERA EN ORDER

Kunden har laglig rätt att annullera en order inom 14 dagar utan att ange något skäl. Rätten att annullera en order upphör 14 dagar efter det att kunden har mottagit produkterna. Rätten att annullera gäller inte produkter som är personligt anpassade eller tillverkade specifikt för en enskild kund (till exempel broderade produkter).

Om kunden önskar att annullera en order, måste kunden informera Kundservice så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter mottagandet av produkterna.

Återbetalning för en produkt görs till kunden när den returnerade produkten fysiskt har ankommit vårt lager. Vi kommer att försöka göra återbetalningen med samma metod som användes vid betalningen. I vissa fall måste kunden informera Horze om sina bankkontouppgifter (IBAN/SWIFT) för att få återbetalningen. Eventuella fraktavgifter återbetalas till kunden endast om kunden har annullerat ordern i sin helhet.

Om ordern finansieras av ett tredjeparts faktureringsföretag, ansvarar inte Horze för eventuella påminnelseavgifter eller kostnader som kan uppstå vid annullering av ordern.

Om kunden inte hämtar ut två eller flera order, kommer Horze att stänga kundkontot. I sådana fall förbehåller Horze sig rätten att låta kundkontot förbli stängt tills en öppningsavgift (125 kr) har erlagts.

RETURNERA EN ORDER

 

Registrera en retur

För att skicka tillbaka din beställning till Horze måste du registrera din retur online. 

  1. Logga in på ditt kundkonto här.
  2. Om du har beställt utan kundkonto kan du registrera en retur här.
  3. Efter registrering av din retur kommer du att få en returetikett via e-post. 
  4. Packa varorna som ska returneras.
  5. Skriv ut returetiketten och fäst den på paketet.
  6. Lämna in paketet till närmaste PostNord serviceställe.


Horze förbehåller sig rätten att ta ut en returavgift på 25 kronor per beställning. Returavgiften kommer automatiskt att dras av från återbetalningsbeloppet för dina returnerade produkter.

 

>>Om du väljer att returnerar paketet med annat leveranssätt är det på egen risk, men du måste själv betala för returfrakten.<<

 

För beställningar som görs mellan den 25 november 2024 och den 16 december 2024 förlänger vi frivilligt vår returperiod till 60 dagar.

Kunden kan returnera en order från det datum ordern registrerades och fram till 30 dagar efter mottagandet av de beställda produkterna. Vi kan tyvärr inte erbjuda återbetalning om 30 dagar har gått sedan ditt köp.

För att vara berättigad till retur av en produkt, måste produkten vara oanvänd och i sitt ursprungliga skick. Produkten måste också vara i sin originalförpackning.

Horze förbehåller sig rätten att acceptera eller neka återbetalning om produkten inte är i säljbart skick. Horze förbehåller sig rätten att göra ett avdrag på SEK 50 för trasigt eller smutsigt produktemballage.

Personligt anpassade produkter går inte att returnera. Det går heller inte att returnera gratisartiklar och bonusprodukter. Om du ändå vill returnera en sådan produkt, erhåller du inte någon ekonomisk eller materiell ersättning för denna.

Observera att vissa produkter inte kan returneras på grund av hygien- och säkerhetsföreskrifter. Returnerade underkläder accepteras endast om originalförpackningen är oöppnad/obruten.

Den tid som behövs för att hantera en retur är vanligtvis en vecka från det att den returnerade produkten ankommer lagret. Vi förbehåller oss rätten till fördröjningar under högsäsong.

Återbetalning för produkterna kommer att göras till kunden när den returnerade ordern fysiskt har ankommit vårt lager. Vi kommer att försöka göra återbetalningen med samma metod som användes för att göra betalningen. I vissa fall måste kunden informera Horze om sina bankkontouppgifter (IBAN/SWIFT) för att få återbetalningen. Eventuella fraktavgifter återbetalas till kunden endast om kunden har annullerat ordern i sin helhet.

Om det returnerade paketet försvinner eller kommer på avvägar på väg till Horze lager, kommer Horze endast återbetala värdet av produkterna, om kunden har en spårningskod för returpaketet. Horze förbehåller sig rätten att påbörja en sökning hos postdistributören för att ta reda på var paketet är. I vissa fall kan det ta upp till en månad.

 

3 for 2
Om en produkt som ingår i 3 för 2-kampanjen återlämnas, gäller inte kampanjrabatten längre. Priset på den kostnadsfria produkten kommer att dras av från det återbetalade beloppet.


REKLAMATIONER


Om produkten vid leverans är skadad, defekt eller ofullständig, har kunden rätt att göra en reklamation. Horze förbehåller sig rätten att inte godkänna reklamationer som orsakats av kunden för felaktig hantering av produkten eller underlåtenhet från kundens sida att följa normala riktlinjer för användning. Vi gör alla rimliga ansträngningar för att noggrant presentera våra produkter, inklusive sammansättning och färger. Färgen du ser beror på din dator, och vi kan inte garantera att din dator återger färgerna korrekt. Små variationer i färg eller detalj, liksom mindre skavanker såsom repor på produkten kan vara tillräckligt för att få en reklamation godkänd och ger därför vanligtvis inte rätt till återbetalning.

Om reklamationen godkänns kommer Horze att utan kostnad reparera eller byta ut varan, eller ge dig ett prisavdrag eller full återbetalning.

Kunden måste kontakta Horze Kundservice för behandling av reklamationen. Handläggningstiden är vanligtvis upp till 14 dagar.

Horze försöker alltid först att lösa klagomål och eventuella tvister med kunden. Vid tvister som parterna (säljare-kund) inte lyckas lösa tillsammans, kan kunden vända sig till Allmänna Reklamationsnämnden.

Kunden kan också ta upp tvisten på ODR-plattformen (http://ec.europa.eu/odr). ODR-plattformen ger både konsumenter och näringsidkare en möjlighet att lösa sina tvister gällande transaktioner online, både inhemska och gränsöverskridande transaktioner. Plattformen är direkt kopplad till nationella alternativa tvistlösningsorgan (ADR), och ger därför konsumenter och näringsidkare en etablerad och beprövad metod för tvistlösning.


KUPONGER OCH PRESENTKORT


Kuponger (som distribueras i en särskild kampanjperiod, och som inte kan köpas) är giltiga för en begränsad och förutbestämd period. En engångskupong kan bara användas en gång. Den gäller inte för en ny order, även om den ursprungliga ordern returnerades eller annullerades. Kuponger löses in genom att kupongkoden anges i rätt fält i kassan innan du slutför ordern. Kuponger kan inte tillämpas på alla produkter eller varumärken. Kuponger kan vanligtvis inte kombineras med andra kuponger. Vissa kuponger har en lägsta ordergräns.

Kuponger kan inte bytas mot pengar. Kuponger kan inte användas efter att en order har slutförts.

Om en kupong används för en orderrabatt (till exempel rabattkupong värde 100 kr), kommer rabattbeloppet att delas för varje produkt i ordern. Om kunden returnerar en eller flera av produkterna, återbetalar vi det rabatterade priset för den returnerade produkten.

Privacy Notice Introduction

Horze (later “we”) respects your privacy and is dedicated to protecting the privacy of persons using our products and services. The Privacy Notice helps you to understand what personal information (“Personal Data”) we collect, and how we use it. “Personal Data” refers to information, which allows a person to be directly or indirectly identified as an individual person.

The Privacy Notice applies to your use of our products and services and you should read it before using the products and services. If you do not agree to the terms of the Privacy Notice, you should not use the products and services.

If you are under 16, we will need to receive a parental consent for you to use our products and services. See further instructions in the section Privacy Notice / Consent.

Dataskyddsombud (DSO):

datenschutzbuero.HAMBURG
Mag. jur. Djoko Lukic
Suhrenkamp 59
22335 Hamburg
https://datenschutzbuero.hamburg

Summary

The Privacy Notice will give you more detailed information on the following subjects:

Contact information

Who we are and how you can contact us upon any concerns regarding your Personal Data.

Personal Data we collect and sources of information

We collect different types of Personal Data such as name, email-address and IP-address.

We collect information from various sources such as Check-out page, Newsletter signup, etc.

Purpose and legal basis for processing Personal Data

We use your Personal Data for Email marketing, Customer Service, Order processing, etc.

The legal basis for collecting Personal Data is first of all to enable us to process your order. Furthermore, we collect your Peronal Data in order to send you relevant information of our products and services.

Consent

We need your consent before we process your Personal Data.

You have the right to withdraw your consent regarding further processing of your Personal Data.

If you are under 16, we need to receive a parental consent.

Retention of Personal Data

The Personal Data is only stored for the time necessary to fulfill the purposes it has been collected for unless a longer retention period is required by law.

The retention periods depend on the purpose of the processing and type of the information.

Transfer of Personal Data

Horze only uses top professional third-party partners and systems that comply to the EU data protection regulations. Furthermore, Horze has signed a data protection agreement with each of them to ensure they do not misuse any of our customers Personal Data.

Protection of Personal Data

We commit to follow the security provisions of applicable data protection regulation(s), as well as to process Personal Data in compliance with good processing practices. Our personnel and processors that process Personal Data are obliged to keep Personal Data strictly confidential. Access to Personal Data is only granted to those employees that need the information to perform their work tasks.

Rights of the Data Subjects and Supervisory Authority

For any questions or complains regarding processing your Personal Data, you can contact Horze Data Privacy Officer by email at privacy@horze.com. You also have a right to contact the data protection supervisory authorities directly. Contact information of the applicable supervisory authority can be found here: https://tietosuoja.fi/en/our-data-protection-policy.

Privacy Notice

1. Contact information

Horze International GmbH
Flemingstraße 20-22
36041 Fulda
Germany

VAT number: DE288579384
Register number: HRB 7995 
Registered in: Amtsgericht Fulda

2. Scope

All persons (data subjects) whose Personal Data is collected in connection to the Products and Services delivered via Horze web-sites and Horze Shops.

3. Personal Data processed and sources of information

The information we collect include the following categories of Personal Data:

  • Indentity and Contact details (such as name, email, telephone number and shipping, billing address)
  • Login and account information (such as username and password)
  • Payment or credit card information
  • Images, photos and videos
  • Personal preferences (such as your wish list as well as marketing and cookie preferences)
  • Electronic identification data (Internet Protocol (IP) address, username, password, cookies, device identification data such as type, MAC address, browser and Operating System)
  • Location data (such as General location based on Internet Protocol address, geolocation from your mobile device)
  • Personal characteristics (such as date of birth, age, gender)
  • Lifestyle data and preferences such as leisure activities and interest

We collect the information in following ways:

We ask you for certain Personal Data that we need in order to provide you the products or services you request. For example, when you make purchases, contact our Customer Service, request to receive communications, create an account, participate in our events or contests, or interact with our Sites or our Shops.

When interacting with our Sites and Apps, Personal Data is automatically collected and shared with Horze by the technology platforms providing the experience. For example, your web browser or mobile device may share certain Personal Data with Horze as those devices interact with Horze’s Sites or Apps. More information about these practices is included in our Cookie Policy.

4. Purpose and legal basis for processing Personal Data

We use the Personal Data we collect from you in the following ways:

To Deliver and fulfil your Purchases and other Services You Request

When you use our Sites and Apps, we will use your Personal Data to provide the product or service you have selected. For example, if you make a purchase on Horze website, or participate in an event or promotion, we will use the contact information you give us to communicate with you about the purchase, event or promotion. If you reach out to our Customer Service, we will use information about you, such as delivery or payment information, or the product you have purchased to help you resolve a problem or question.

In many cases, to use particular features within our Sites, and services you may need to provide Horze with additional Personal Data or additional consent to use particular Personal Data in a certain way.

The legal basis for processing this Personal Data is the purchase contract with its terms and conditions.

To Communicate Information about our Products, Services, Events and Promotions

If you are an existing customer of Horze (for example, if you have placed an order with us), we may use the email address provided to send you marketing communications about similar Horze products or services, unless you have opted-out. In other cases, we ask for your consent to send you marketing information about Horze’s products, services, events and promotions. We use the information that you provide to us as well as information from other Horze products or services - such as your use of Horze’s Sites and Apps, your visits to or purchases made in Horze Shops, your participation in Horze events and contests (possibly through other Horze affiliates) - to personalize communications on products and services that may be interesting for you.

The legal basis for processing this Personal Data is your consent and our legitimate interest to provide information, news and offers.

To Operate, Improve and Maintain our Business, Products and Services

We use the Personal Data you provide to us to operate our business. For example, when you make a purchase, we use that information for accounting, auditing and other internal functions. As another example, we use Personal Data about how you use our products and services to enhance your user experience and to help us diagnose technical and service problems and administer our Sites and Apps. See more information about automatic profiling in our Cookie policy.

The legal basis for processing this Personal Data is a legitimate interest.

To Protect Our or Others' Rights, Property or Safety

Based on legitimate interest, we may also use Personal Data about how you use our Sites and Apps to prevent or detect fraud, abuse, illegal uses and violations of our Terms of Use and to comply with court orders, governmental request or applicable law.

For General Research and Analysis Purposes

We use Personal Data about how our visitors use our Sites, Apps and Services to understand customer behavior or preferences. For example, we may gather and analyze information about site search to better understand how to optimize our product offering and customer experience to our customers and site visitors.

Other Purposes

We may also use your Personal Data in other ways, but we will provide specific notice at the time of collection and obtain your consent where necessary. In these cases the legal basis for processing your Personal Data is based on your consent or our legitimate interest.

If you have received any unauthorized or inappropriate advertisement or other marketing through our products and/or services, we ask you to contact privacy@horze.com.

5. Consent

At Horze we take privacy very seriously. It is important for us to be transparent and ask for your consent when required for processing your Personal Data.

Parental consent

If you are below 16 years old and using our services, please make sure that your parents approve the processing of your Personal Data.

If you believe that we might have any information from or about a child under the age that requires parental consent, without a parental consent, please contact us at privacy@horze.com.

Withdrawal of consent

You can withdraw your consent at any time. We will comply with such request unless there is another legitimate ground to process the Personal Data.

For email marketing you can withdraw your consent using the unsubscribe link provided in all emails or by logging in on "My account" page on our webshop and change your marketing preferences from there.

For Cookie consent: Please read our cookie policy.

You can contact privacy@horze.com for all other requests related to withdrawal of consent.

6. Retention of Personal Data

The Personal Data we collect is retained for the period necessary to fulfil the purposes outlined in this Privacy Notice unless a longer retention period is required by law. Thereafter, the Personal Data will be deleted within a reasonable timeframe or rendered anonymous.

The retention periods depend on the purpose of the processing and type of the information.

Personal Data and retention periods are listed in the table below:

Category of Personal Data Retention period or criteria used to determine the period
Customer Data
Core customer and transactional data
  • Horze keeps all customer data for 10 years since the transaction date for legal basis reasons. After that data will be anonymized.
  • This also includes customer service tickets that are directly related to an order.
Customer service data
  • Support tickets and other customer service data related will be deleted 3 years after last update to the case.
Shipping data
  • Shipping companies have different policies related to retension. See privacy policy for each shipping provider in the section "Processing Operations"
Payment data
  • Payment providers are under strict regulation from goverments in each country. See privacy policy for each payment provider in the section "Processing Operations".
  • Horze does not keep any personally identifiable financial information such as credit card numbers.
Marketing Data
Browsing data
  • Browsing Data will be stored for 6 months since your last session.
Email marketing data
  • If you withdraw your consent to email marketing Horze will delete your contact data within one year of the withdrawal.
  • If you have given your consent but we do not register any activity (read, click or purchase) we will delete your contact data from our database within reasonable time period.
Other third-party marketing data
  • Facebook and other third-party marketing services that Horze is using have their own privacy policy.
  • Please see the privacy policy which you can find in the chapter "Processing Operations".
CCTV Data

Applies only when visiting our physical Horze Shops. CCTV data is kept for security reasons and will always be deleted after 30 days.

Analytics Data
Salesforce Commerce Cloud and Salesforce Marketing Cloud
  • Salesforce stores the analytics data for 6 months since the latest update.
Google Analytics
  • Analytics data will be automatically deleted after a retention period of 38 months.
Hotjar
  • Hotjar will maximum keep data for up to 5 years.

7. Transfer of Personal Data

Horze is using various systems to provide a good and personalized service and keep our web-sites operational. Such third-party systems will only store and use Personal Data that is needed for them to complete the service they provide to Horze.

Horze only uses top professional third-party partners and systems that comply to the EU data protection regulations. Furthermore, Horze has signed a data protection agreement with each of them to ensure they do not misuse any of our customers Personal Data.

Some third party service providers, e.g. payment providers, are under goverment regulations and have strict guidelines for information we have to give them for your purchase related transactions. When you leave the shop at our web-site or get directed to third-party website or App, you are no longer governed by this privacy notice and our terms and conditions.

 

Horze is transferring Personal Data to the following Data Recipients:

System Description Data Recipients Data Recipients Outside EU/EEA, Transfer SafeGuard
Payment processors

Horze uses Klarna, Ingenico and Paypal for payment processing.

These third party payment processors process payments made to us. In connection with the processing of such payments, Horze does not retain any personally identifiable financial information such as credit card numbers. Rather, all such information is provided directly to our third party processors, whose use of your Personal Data is governed by their privacy policy.

Klarna Privacy

Ingenico Privacy

PayPal Privacy

 
Shipping

PostNord, DHL, PostNL, Unifaun, DPD, Bring and Posti are used to provide the delivery service for Horze.

We provide these shipping companies with necessary information such as name, address and phone-number so they can fullfil the delivery service to your satisfaction.

PostNord Privacy

DHL Privacy

PostNL Privacy

nShift Privacy

DPD Privacy

Bring Privacy

Posti Privacy

 
Analytics

Horze uses Google Analytics and Hotjar for analytics services. They help for example to identify issues at the web-site so we can improve the experience for you as a visitor/customer.

Google Privacy

Hotjar Privacy

 
Marketing

Whenever you visit one of our web-sites we use Salesforce Commerce Cloud and Marketing Cloud systems to handle browsing data for profiling in order to optimize and personalize your experience.

Furthermore, we use the following marketing systems for various marketing purposes: Facebook, Google Adwords, BlueCore, Talkable, Sleeknote, Adroll, Affilinet, AdTraction.

Salesforce Privacy

Facebook Privacy

Google Privacy

Sleeknote Privacy

Adroll Privacy

Afilinet Privacy

AdTraction Privacy

Talkable Privacy, Safe Harbor Privacy Principles

BlueCore Privacy, EU-U.S. Privacy Shield Framework and the Swiss-U.S. Privacy Shield Framework

Customer service

Olark for web-chat, Sipgate for phone-service.

Olark Privacy

Sipgate Privacy

 

In addition we are using consultants and contractors from different companies (such as Northern Logistics) working under our supervision for processing the Personal Data on behalf of us. We have signed and NDA/DPA with these companies to ensure your Personal Data is protected.

We may share your information in connection with any merge, sale of our assets, or a financing or acquisition of all or a portion of our business.

In exceptional cases, Personal Data may be disclosed to third parties if required under any applicable law or regulation or order by competent authorities, and to investigate possible infringing use of the products and services as well as to guarantee the safety of the products and services.

8. Protection of Personal Data

We commit to follow to the security provisions of applicable data protection regulation(s), as well as to process Personal Data in compliance with good processing practices. Our personnel and processors that process Personal Data are obliged to keep Personal Data strictly confidential. Access to Personal Data is only granted to those employees that need the information to perform their work tasks.

All Personal Data is protected by appropriate industry standards and technical and organizational safety measures.

We inform the authorities and users/data subjects of data breaches according to applicable information security and data protection regulation(s).

9. Rights of the Data Subjects and Supervisory Authority

Right to access and correct

You have the right to obtain information from us regarding your Personal Data that we process. You have the right to have corrected and/or removed any incorrect, incomplete, outdated, or unnecessary Personal Data.

Right to object and restriction of processing

You have the right to object to certain types of processing of your Personal Data, including direct marketing, if such data are processed for other purposes than purposes necessary for delivering the products and/or services to you or for compliance with a legal obligation.

You have the right to object to any further processing of your Personal Data after prior given consent. If you object to the further processing of your Personal Data, this may lead to fewer possibilities to use products and/or services.

You have the right to request us to restrict processing of your Personal Data. This may however lead to limited possibilities to use our products and services.

Right to erasure

You have the right to ask us to delete your Personal Data that we process. We will comply with such request unless we have a legitimate ground to not delete the data.

After the data has been deleted, we may not immediately be able to delete all residual copies from our active servers and backup systems. Such copies shall be deleted as soon as reasonably possible.

Right to data portability

You have the right to receive Personal Data provided by you to us, in a structured, commonly used format. You have the right to transmit the Personal Data to another controller. You can also have the Personal Data transmitted directly to another controller, if technically feasible.

Objecting to direct marketing and withdrawal of consent

You can deny any direct marketing and withdraw your consent regarding electronic direct marketing. You can always withdraw any other consent including parental consent. See separate chapter on Consent.

How to use the rights

These rights can be used by updating your preferences on the My Account page or by sending an e-mail to us on privacy@horze.com, including the following information: name, phone number, email address, user id and details of the products and services you have used. We may request additional information necessary to confirm your identity. We may reject requests that are unreasonably repetitive, excessive or manifestly unfounded.

Right to lodge a complaint with the supervisory authority

In case you consider our processing activities of your Personal Data to be inconsistent with the General Data Protection Regulation (GDPR) (EU) 2016/679, you have the right to complain to the data protection supervisory authorities.

Contact information of the applicable supervisory authority (Data Protection Ombudsman) can be found here: https://tietosuoja.fi/en/our-data-protection-policy

10. Changes to this Privacy Notice

We may change this Privacy Notice from time to time, whenever necessary. All changes hereto will be made available on https://www.horze.eu/privacy-policy.html. We will inform of the changes in the products and services by email, if available, in case of any significant changes affecting your rights.

This Privacy Notice has been published on 01.05.2018.

Privacy Notice Change History:

Date Version number Change description
01.05.2018 2.0

First version of the new policy based on the General Data Protection Regulation (GDPR) (EU) 2016/679


SÄKERHET

För att skydda din personliga information vidtar vi rimliga försiktighetsåtgärder och följer branschens bästa praxis för att se till att informationen inte olämpligen förloras, missbrukas, ges tillgång, avslöjas, ändras eller förstörs.

Om du ger oss tillgång till din kreditkortsinformation, krypteras denna med Secure Socket Layer-tekniken (SSL) och lagras med en AES-256 kryptering. Även om ingen överföringsmetod via Internet eller elektronisk lagring är 100 % säker, följer vi alla PCI-DSS krav och implementerar ytterligare allmänt accepterade industristandarder.



COOKIES

Vi använder så kallade cookies på Horze webbplats. Cookies är små textfiler som sparas på din dator, och som vår webbserver använder för att ge dig tillgång till några av de funktioner som finns på webbplatsen.

Horze använder cookies för att förbättra webbplatsen för kunder, t.ex. genom att anpassa webbplatsen med avseende på kundernas önskemål, val och intressen, för att hjälpa dig att hålla reda på vilka produkter som ligger i din varukorg och hantera dina inköp, se till att du har loggat in på webbplatsen så att du slipper logga in varje gång du surfar till en annan sida, för att kunna anpassa våra tjänster för att se till att du får reklam som är relevant för dig, samt för att vi ska uppfylla våra åtaganden vid ett köp.

Permanenta cookies används bland annat för att lagra personliga inställningar på Horze, t.ex. för att se till att du inte behöver göra om vissa val varje gång du besöker webbplatsen, och för att anpassa och göra information och marknadsföring så relevant för dig som möjligt. Temporära cookies används bland annat för att registrera statistik för användning av webbplatsen.

Genom att acceptera Horze Villkor och/eller denna Sekretess- och Säkerhetspolicy och genom att använda Horze webbplats samtycker du till behandling av cookies som beskrivits ovan. Om du inte accepterar att cookies används kan du stänga av cookies i säkerhetsinställningarna i din webbläsare.


FÖRÄNDRINGAR TILL DENNA SEKRETESS- OCH SÄKERHETSPOLICY

Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra denna sekretess- och säkerhetspolicy, så vi rekommenderar dig att läsa den ofta. Förändringar och förtydliganden träder i kraft omedelbart efter deras publicering på webbplatsen. Om vi gör väsentliga förändringar av denna policy kommer vi att meddela dig här om uppdateringen, så att du är medveten om vilken information vi samlar in, hur vi använder den och under vilka omständigheter, om några, vi använder och/eller avslöjar den.

Om vår butik förvärvas eller slås samman med ett annat företag, kan dina uppgifter komma att överföras till de nya ägarna så att vi kan fortsätta att sälja produkter till dig.

COMPANY INFORMATION

 

Horze International GmbH

Flemingstraße 22
36041 Fulda
Deutschland

VD: Viola Rebmann, Niko Neuhof

VAT nr: DE288579384

Org. nr: HRB 7995

Reg. i: Amtsgericht Fulda

+46 858 097 866

Dataskyddsombud (DSO):

https://datenschutzbuero.hamburg

Mag. jur. Djoko Lukic

Suhrenkamp 59 – 22335 Hamburg

Mail: horze@datenschutzbuero.hamburg