Kunden har laglig rätt att annullera en order inom 14 dagar utan att ange något skäl. Rätten att annullera en order upphör 14 dagar efter det att kunden har mottagit produkterna. Rätten att annullera gäller inte produkter som är personligt anpassade eller tillverkade specifikt för en enskild kund (till exempel broderade produkter).
Om kunden önskar att annullera en order, måste kunden informera Kundservice så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter mottagandet av produkterna.
Återbetalning för en produkt görs till kunden när den returnerade produkten fysiskt har ankommit vårt lager. Vi kommer att försöka göra återbetalningen med samma metod som användes vid betalningen. I vissa fall måste kunden informera Horze om sina bankkontouppgifter (IBAN/SWIFT) för att få återbetalningen. Eventuella fraktavgifter återbetalas till kunden endast om kunden har annullerat ordern i sin helhet.
Om ordern finansieras av ett tredjeparts faktureringsföretag, ansvarar inte Horze för eventuella påminnelseavgifter eller kostnader som kan uppstå vid annullering av ordern.
Om kunden inte hämtar ut två eller flera order, kommer Horze att stänga kundkontot. I sådana fall förbehåller Horze sig rätten att låta kundkontot förbli stängt tills en öppningsavgift (125 kr) har erlagts.